Menu

Otthoni edzés, hogyan fogjunk hozzá, hogyan érhetünk el eredményeket?

Bár mindenki tudja, hogy a legjobb hatékonyságot felkészült edző segítségével lehet elérni és célszerű lejárni valamilyen csoportos edzésre, vagy edzőterembe, mégis sokszor olyan nehézségekbe ütközik a megvalósítás, hogy inkább abba hagyjuk az egész edzésmunkát.

Ez a létező legrosszabb, amit tehetünk! 

Jobban járunk, ha a kiesett edzésnapra kitalálunk valami helyettesítő edzést, ami nagyjából azt a terhelést biztosítja, ami be volt tervezve. Számos fitnessz eszköz kapható, amelyek segítségével igen komoly otthoni edzések is elvégezhetőek, de rengeteg szabad testsúly-jal végezhető edzés program is létezik, amikkel kezdők és haladók is megfelelő terhelést tudnak elérni. 

A másik fontos probléma, amiért sokan bele sem kezdenek a komolyabb testmozgásba, az a sikeretlenségbe vetett előfeltételezés, illetve az attól való félelem, hogy nem lesznek képesek a jól bejáratott csoportos edzések magas intenzitásába becsatlakozni. Erre is megoldást jelenthet, ha elkezdjük magunkat otthon formába hozni, majd amikor már a mozgás mindennapossá vált, kiválasztjuk a számunkra legmegfelelőbb terhelést biztosító edzőtermi programot, legyen az csoportos, vagy egyéni sportolás.

És végül vannak olyan élethelyzetek, amikor vagy anyagi, vagy egyéb szempontok miatt nem lehetséges a rendszeres edzőtermi mozgás, pl. gyerekek mellett, vagy akik távol laknak a különböző sportolási lehetőségektől, esetleg olyan időbeosztással dolgoznak, ami nem teszi lehetővé a rendszeres sport tevékenységet. Számukra is jó megoldást jelenthet egy tudatosan kiválasztott edzés program, amit időnként célszerű szakemberrel egyeztetni.

Hogyan érdemes nekivágni a saját otthoni edzés programunk összeállításának?

Az edzéstervek menüpontban érdemes körülnézni.

A Fitness Fiesta Magazin egyik fő célkitűzése, hogy az otthoni edzést népszerűsítse, illetve bemutassa azokat az eszközöket, edzés módszereket, gyakorlatokat, amelyek segítségével bárhol, bármikor teljes értékű edzés munkát tudunk végezni. Számtalan videóval segített edzés típusból lehet választani az 5 perces, kezdőknek szóló könnyed mozgás formáktól a 30-40 perces komplex edzésekig, amelyek a profiknak is kihívást jelenthetnek. Emellett a könnyen elérhető eszközökről is sok szó esik. Pl. a trx, kettlebell, kézi súlyzós gyakorlatok, különböző edzés módszerek, mint a hiit jellegű, a kardio és a kombinált edzések. Ezenfelül az elérhető csoportos lehetőségek részletes bemutatása is terítékre kerül, mint a funkcionális edzés, a hot iron, vagy a modern aerobik, zumba és társai. 

Első feladat, hogy meghatározzuk, jelenleg milyen az állapotunk. Léteznek kezdőknek és haladóknak megfelelő intenzitású gyakorlatok. Ha az elmaradt edzést kívánjuk helyettesíteni, célszerű a haladóknak szánt programok közül választani. Ezen kívül választhatunk kifejezetten nőknek szánt és férfiakra optimalizált tervek közül.

Ha ezzel végeztünk, célszerű meghatározni az időtartamot. itt az 5 perces gyors programoktól a hosszabb alaposabb, megterhelőbbek között lehet válogatni. Lehetőség van arra is, hogy külön izomcsoportokra keressünk súlyzós, saját testsúlyos, vagy eszköz használatos (pl. trx, kettlebell) gyakorlatokat, amennyiben komplex fejlődést szeretnénk elérni az adott területen. 

Az összetett címke használattal külön tudunk még témák szerint keresgélni, pl. 5-10-15 perces edzések, trx használatával kapcsolatos gyakorlatok, kettlebell gyakorlatok, stb.

Az oldalon található anyagok egy része elméleti jellegű, mások szintén szöveges tartalmak, de sok konkrét edzés terv is található köztük. A gyakorlatok helyes végrehajtását külön fejezetben találhatjuk meg. 

Végül sok videós edzés terv közül válogathatunk, amelyek úgy lettek kiválogatva, hogy kezdők is könnyen tudják követni a gyakorlatokat, akár telefon képernyőn nézve a videót.

Reméljük, cikkünk hatására minél többen kapnak kedvet a rendszeres testmozgáshoz és sikeresen veszik az első akadályokat, amik eddig a rendszeres testmozgásra való áttérés előtt álltak.

Legnépszerűbb cikkek

Legújabb cikkek